Jak napisać dobre CV?

Sposobem, aby wyróżnić się spośród innych kandydatów jest napisanie atrakcyjnego i odpowiedniego CV dopasowane do stanowiska o jakie się staramy.

Przez ostatnie miesiące wciąż jestem na bieżąco w sprawach dokumentów aplikacyjnych i spraw związanych z poszukiwaniem pracy, dlatego postanowiłam napisać krótki poradnik dla kandydatów, którzy szukają nowej pracy lub są jeszcze na początku swojej kariery zawodowej.

Przykładowe CV
Podstawą dobrego CV jest wybranie takiej czcionki, aby była czytelna. Najlepsze będą tutaj Arial, Times New Roman i Verdana.

Pierwszym elementem, który zaznaczyłam na zdjęciu obok są dane osobowe (imię i nazwisko, e-mail, telefon kontaktowy) niezbędne dla pracodawcy lub rekrutera, żeby się z nami mógł skontaktować w razie potrzeby. Poniżej na środku dobrze jest wpisać cel zawodowy czyli to na jakie stanowisko się ubiegamy („Podjęcie zatrudnienia na stanowisko…”).

Trzeci i czwarty element to nasze wykształcenie i doświadczenie zawodowe.  Ważne jest, aby uszeregować od najwcześniejszego lub aktualne miejsce pracy do najstarszego. Kolejną pozycją są dodatkowe informacje dotyczące posiadanych umiejętności, odbyte szkolenia, kursy, znajomość języków, zainteresowania itd.

Na samym dole należy dodać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych. Bez zgody na przetwarzanie danych CV może zostać odrzucone przez pracodawcę. Błędy jakich należy unikać to nieprawidłowy adres e-mailowy, musi być bardziej oficjalny. Zbyt długa lista zainteresowań lub zbyt długi opis odbytych szkoleń, a także stosowanie slangu niezrozumiałego dla pracodawcy oraz pomyłka w nazwie stanowiska, nazwisku adresata, adresie lub kodzie pocztowym.

Przykładowy List motywacyjny
List motywacyjny nie zawsze jest wymagany, ale zdarza się, że pracodawcy wymagają komplet dokumentów aplikacyjnych.

Napisanie dobrego LM wcale nie jest trudne. Wystarczy, że zbierzesz wszystkie niezbędne informacje o firmie, do której aplikujesz oraz wzorowo przedstawisz siebie jako idealną osobę na stanowisko pracy w ich firmie.

W lewym górnym rogu zawrzyj swoje dane osobowe oraz w prawym górnym rogu wpisz miejscowość i datę, a poniżej wyśrodkuj dane osoby lub firmy, do której list jest skierowany. List rozpocznij od zwrotu Szanowni Państwo lub Szanowny/a Panie/Pani.

W pierwszym akapicie poinformuj adresata co było powodem wysłania aplikacji, skąd dowiedziałeś się o ich firmie lub wolnym stanowisku. Dobrze jest podać nazwę stanowiska o jakie się ubiegamy oraz zachęcić rekrutera do zapoznania się z całością dokumentów aplikacyjnych.

Treścią listu jest przedstawienie własnych umiejętności i kwalifikacji. Nie powielaj informacji zawartych już w CV, ewentualnie rozszerz wspomniane wcześniej umiejętności oraz podkreśl swoje mocne strony i osiągnięcia, podając konkretne przykłady.
Na zakończenie listu należy podziękuj za uwagę i poświęcony czas. List należy zakończyć słowami: Z poważaniem, Z wyrazami szacunku oraz w wersji papierowej podpisem odręcznym, a imieniem i nazwiskiem w wersji elektronicznej.

Mam nadzieję, że post okaże się przydatny. Mam jeszcze pytanie czy chcielibyście post z najczęściej zadawanymi pytaniami na rozmowie kwalifikacyjnej, w tym jak przygotować się do rozmowy?

0 0 vote
Article Rating

Może Ci się spodobać

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments