sport to zdrowie

Sport to zdrowie – czas na aktywność fizyczną.

Oficjalnie 21 marca powitaliśmy astronomiczną wiosnę, choć czuć ją było już wcześniej. Wiosna to moja ulubiona pora roku, bo lubię gdy jest ciepło. Wiosną przyroda budzi się do życia, wszystko zaczyna kwitnąć na nowo. Niestety my po zimie nie zawsze wyglądamy tak jakbyśmy tego chcieli, a przecież sport to zdrowie. Jeżeli nie możesz ćwiczyć na tradycyjnej siłowni, to poszukaj wokół siebie siłowni na osiedlu.

W ramach wiosennego wyzwania blogerów MGB postanowiłam napisać wpis, który będzie czymś w rodzaju kampanii Sport to Zdrowie i zachęci zarówno starszych jak i młodszych do aktywności fizycznej na dworze. Czy siłownie pod chmurką mogą być tańszą i dobrą alternatywą dla tradycyjnej siłowni? Czy każdy może ćwiczyć na siłowni?

Przyczyny nadwagi.

Wielu ludzi zmaga się z nadwagą i zbędnymi kilogramami. Epidemia otyłości dotyka już nawet najmłodszych dzieci. Powiedzmy sobie szczerze cukier uzależnia, a jedzenie typu fast food sprzyja otyłości. Przyczyny otyłości i nadwagi możemy podzielić na zewnętrzne, genetyczne i wtórne. Do przyczyn zewnętrznych zaliczamy nieprawidłową dietę, zbyt niską aktywność fizyczną, stres i zaburzenia emocjonalne. Dla większości z nas jedzenie jest sposobem na poprawę nastroju. dlatego warto zwracać uwagę na to co jemy.

Otyłość może też wyniknąć na skutek predyspozycji genetycznych. Powodem mogą być mutacje jednego lub wielu genów. Jednym z genów związanych z nadmierną wagą jest gen FTO – określany jako “gen otyłości”. Istnieje także otyłość wtórna powiązana z przebiegiem wielu chorób, jak np. niedoczynność tarczycy, niedoczynność przysadki, zespół Cushinga, zespół Turnera czy zespół policystycznych jajników. Do rozwoju otyłości wtórnej mogą też doprowadzić niektóre długo stosowane leki.

Gdzie ćwiczyć?

Ćwiczyć można nie tylko w domu, ale można wyjść z matą do parku bądź poszukać osiedlowej siłowni. Na osiedlowej siłowni dostępne są różne urządzenia na różne partie ciała. Na mojej siłowni dostępne są przykładowo orbitrek i rower stacjonarny, z których ja najczęściej korzystam. Oprócz tego są też urządzenia wzmacniające kordynację ruchową, mięśnie górne i dolne oraz wspomagające spalanie tłuszczu.

Czy każdy może zacząć ćwiczyć sam?

Osiedlowa siłownia jest praktycznie dostępna dla każdego. Jednak jeśli planujemy jakieś intensywniejsze ćwiczenia, to wiadomo, że najlepiej wcześniej skonsultować to z lekarzem i zrobić niezbędne podstawowe badania czy jesteśmy zdrowi. Osoby, które chorują na przewlekłe choroby np. krążenia, nadciśnienie czy cukrzyca muszą inaczej spersonalizować trening.

Biegnij po zdrowie!

Kiedy na dworze robi się coraz cieplej i dni stają się coraz dłuższe, to szkoda czasu marnować na bierne siedzenie w domu. Ruch to zdrowie i sport to zdrowie. Do wyboru jest mnóstwo sportowych aktywności fizycznych, a więc każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Może przykładowo od zawsze marzyłeś o nauce jazdy na wrotkach/rolkach? W tym roku czas najwyższy spełnić to zobowiązanie wobec siebie.

Doskonałym i zdrowym środkiem transportu jest rower. Niektórzy jeżdżą na rowerze cały rok, jednak ja zawsze czekam na cieplejsze dni, aby wyciągnąć mój rower. W większości miastach istnieją już specjalne ścieżki rowerowe tylko dla rowerzystów. Można także wypożyczyć rower miejski.

Może Ci się spodobać

Dodaj komentarz

avatar
500
  Subscribe  
Powiadom o